Heineken Regatta, Stage, Anquilla, Grand Case - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Chiara Somers - WaarBenJij.nu Heineken Regatta, Stage, Anquilla, Grand Case - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Chiara Somers - WaarBenJij.nu

Heineken Regatta, Stage, Anquilla, Grand Case

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Chiara

20 Maart 2009 | Nederland, Amsterdam

Hallo allemaal,

Pff, wat gaat de tijd snel. Over twee dagen zijn we alweer op de helft van onze reis. We willen nog zoveel zien en doen.
Het is alweer een tijd geleden sinds mijn laatste berichtje verscheen. Ik zal jullie snel op de hoogte brengen wat de afgelopen weken is gebeurd.

In het weekend van 5 t/m 8 Maart werd St. Maarten bedolven onder het Heineken Regatta virus. Voor wie niet precies weten wat de Heineken Regatta inhoud hier een korte beschrijn: Heineken Regatte is een zeilwedstrijd van een aantal dagen. Er zijn verscihllende racen met zeilboten, zo is er ook een race om heel het eiland. Naast de zeilwedstrijden zijn er ook kleine festivals georganiseerd op de verschillende stranden. Op donderdag 5 maart was de start van dit spectakel. We zijn naar het festival geweest wat er die dag was. Het was ontzettend gezellig, lokaal eten, leuk bandje met antiliaanse muziek waar je natuurlijk niet op stil kunt blijven staan. Een goed begin van de Regatta. De volgende drie dagen zijn we naar de festivals geweest. Maar zondagavond was toch wel de speciaalste avond, en ook zeker de druktste avond. Op die zondag zou de band van Bob Marley komen spelen. Dat wilden we naturlijk niet missen. En ook de trompetter van Bob Marley is op de foto gezet. Trompetter NR. 4!!!!!!!

Maandag tot en met donderdag zijn we weer naar stage geweest. Op maandag kwamen twee begeleiders kijken, hoe het met ons ging op stage. Erg leuk om met hun over onze bevindingen te kunnen praten.
Maandag middag hadden we met deze twee begeleiders nog een borrel om gezellig te kletsen. Hierbij waren ook twee anders stagaires bij. Dorine, ze heet Marleen Blom, ik weet alleen nog niet waar ze in Benschop ergens woont.

Op stage zijn we de afgelopen dagen flink bezig geweest.
Iedere maand hebben ze een karakter thema. Om de kinderen sociaal-emotioneel te vormen. Deze maand is het: Faitfulness of the wel vertrouwen. Dit thema heb ik meteen aangepakt om mijn pedagogische competentie op aan te sluiten. Ik heb het thema geintroduceerd door een spelletje te doen, wat jullie allemaal vast wel kennen. Je laat jezelf naar achteren vallen en de ander moet je opvangen. Dit is een spelletje waarin je de ander moet vertrouwen dat hij je opvangt.
Vanuit dit spelletje heb ik besproken wat vertrouwen is en heb ik met de kinderen samen regels opgesteld hoe we elkaar kunnen vertrouwen. Als beloningssysteem voor het houden aan deze regels. Heb ik een hond (trouwe beest van de mens) op het bord getekend. Hij houd een oogje in het zeil en vertelt iedere dag aan mij wie zich het beste aan de regels houd. Dan wordt een foto van het kind op het bord gehangen. Om de kinderen elkaar op de regels te leren wijzen en om een postievere sfeer in de klas te creeren heb ik gebruik gemaakt van de 'geheime schelp'. Met dank aan Anne ;).
Het is een schelp met een speciale kracht dat je elkaar gaat complimenteren. Dus als hij bij jou in je laatje zit, krijg je die kracht. Maar de kracht werkt alleen als je het geheim houd. Het kind met de schelp moet dan die dag complimentjes uitdelen. Aan het einde van de dag moeten de kinderen raden bij wie de schelpt verstopt zat.

Naast de pedagogische competentie ben ik ook bezig geweest met de organisatorische competentie. Zo heb de klas een nieuwe inrichting gegeven en heb ik een nieuw systeem bedacht voor de hulpvrage van kinderen. Verder heb ik in de klas de knutselhoek omgetoverd tot een echte beeldende vorming hoek. De knutelhoek was eerst een tafel met spullen waar de kinderen eigelijk geen kans hadden om te werken. Nu hebben we een kast waarin alle materialen liggen die de kinderen moeten gebruiken, zijn er twee tafels waaraan de kinderen volop kunnen werken. Ook zijn er standaard een aantal opdrachten in de hoek die die de kinderen kunnen maken, die aansluiten bij het thema van de maand. Deze maand was het thema beroepen. Dus heb ik drie opdrachten bedacht omtrent beroepen. Bijv. De kinderen gaan in de stijl van het pointilisme een schilderij maken met daarop hun gekozen beroep en de omgeving waar de persoon zich bevind.

Wat ik nu nog van plan ben is om nog een aantal beeldende vorming lessen te geven, een kind persoonlijk begeleiden en Karin en ik gaan samen een actieonderzoek inzetten om te kijken hoe we het beeldend onderwijs in de school kunnen verbeteren.

Maar naast al deze dingen van school zijn we vorige week vrijdag naar een ander eiland geweest. We zijn naar het eiland Anquilla geweest. Om 8 uur toen Ankie en Norma ons kwamen ophalen was het niet zo'n We zijn naar Marigot gereden waar onze boot zou vertrekken. In Marigot aangekomen kaartjes gekocht voor de boot. In eerste instantie dachten we dat een retourtje 20 dollar was. Maar aan het einde van de dag bleek dit 55 dollar te zijn. De twintig dollar die we dachten was dus alleen een enkeltje.
De bootreis duurde ongeveer 20 minutjes. Ook tijdens deze boottocht veranderde er niet veel aan het weer. Het bleef bewolkt en ja, toen we op Anquilla aankwamen regende het zelfs. Het was ondertussen 9 uur en ook nu dachten we nog dat het nog wel zou opklaren. Toen we op Anquilla door de douane waren, (Anquilla was een britse kolonie)
werden we opgewacht door een horde taxichauffeurs opgewacht. We kozen er een uit die ons naar het meest beroemde strand van Anquilla zou brengen, wat zelf in de top 25 zou moeten staan van de mooiste stranden op de wereld. Aangekomen op het strand, vond ik het strand niet bijzonderder dan de andere stranden, misschien dat het ook door het weer kwam omdat het nog steeds bewolkt was. Bij een strandtentje vonden we een plek waar we zouden gaan liggen. Tot een uur of 1 bleef het bewolkt. Maar daarna brak de hemel open en werd het helder en helder blauw.
Door de zonneschijn werd alles verlicht en werd het zand wit. Net een bountystrand. Daar hebben we nog heerlijk genoten. Tegen de tijd dat we weer naar huis gingen werd het weer bewolkt. We hebben dus toch nog kunnen genieten van een prachtige dag.

Afgelopen dinsdag werden we uitgenodigd door de mentor van Karin om met haar mee naar Grand Case te gaan. Op dinsdagavond is daar een soort braderie. Met allemaal kraampjes en snuisterijen, maar ook heerlijk eten, zoals dat hier hoort.
Na daar een tijdje rondgelopen te hebben en prachige sieraden, schilderijen te hebben gezien gingen we eten bij een van de lokale restauratjes. Ze hadden daar een BBQ waar je U tegen zegt en daar lag me toch een partij vlees op. Het eten krijg je hier gewoon op een plastic bord. Je krijgt je vlees, met aardappelsalade, macaroni, rijst, spaghetti en wat sla. Echt overheerlijk! Tijdens deze avond loopt er ook een band door de straat om alles op te vrolijken. Enja, hoor hier heb ik een foto gemaakt van trompetter NRRRRR 5!!!
Het was een ontzettend gezellige avond.

Dit waren mijn belevenissen tot nu toe. Over twee weken is het al zover en dan komt mijn moeder richting St. Maarten. Voor die tijd gaan we de competenties voor een groot deel afronden.!!!
Tot snel weer bij mijn volgende bericht.

Liefs Chiara

foto's":
http://www.mijnalbum.nl/Album=YQLFL8ET

  • 20 Maart 2009 - 16:05

    Fedor:

    Volgens mij gaat het je hartstikke goed af Chiara. Leuk dat je ook naar het eiland Anquilla bent geweest!
    Succes met het afronden van de competenties!

    Groetjes, Fedor

  • 20 Maart 2009 - 16:07

    Fedor:

    Volgens mij gaat het je hartstikke goed af Chiara. Leuk dat je ook naar het eiland Anquilla bent geweest!
    Succes met het afronden van de competenties!

    Groetjes, Fedor

  • 20 Maart 2009 - 16:24

    Will:

    Het blijft een geweldige ervaring voor je, waarin je veel ziet en doet. De omgeving is super. De foto's zijn prachtig. Nu op naar het behalen van je competenties.

    liefs pappa.

  • 20 Maart 2009 - 17:21

    Lieke:

    Wat klinkt het allemaal goed en wat ben je lekker creatief bezig daar!! Goed werk hoor :D!
    En wat gaat t allemaal snel....tegen de tijd dat jouw moeder jouw kant op komt zit ik in het vliegtuig naar Kaapstad, wiehoeeee...mogen we elkaar van de andere kant van de wereld in de gaten houden!!
    Ga nu je foto's nog even bekijken,
    Dikke kus en enjoy!
    Lieke & Roel

  • 20 Maart 2009 - 17:35

    Rosanne:

    Ooh super vette foto's Chiara!
    Jij hebt het daar echt wel naar je zin..
    Mooi dat het zo goed gaat met je! En dat je ook binnenkort je competenties kan afronden.
    Dan zal er toch wel beetje een last van je schouder af zijn.
    Inderdaad mama komt binnenkort alweer naar jou!
    Zal wel rustig worden dan hier :P
    Maar nog héééél veel plezier meid!

    xLiefs. Rosanne

  • 20 Maart 2009 - 17:44

    Kim Jurgens:

    Hoi Chiara,

    Leuk om te zien dat het je allemaal goed gaat en geniet nog ontzettend van de tijd die je hebt in Sint Maarten!

    -x- Kim

  • 20 Maart 2009 - 18:10

    Marlon:

    Het hoort en ziet er allemaal weer heel goed uit!! Gelukkig wordt het hier allemaal ook weer wat mooier weer!

    Als jou stage net zo goed gaat als die van mij.. Dan komen we er wel!! Maar stiekem zou ik toch wel graag in jou schoenen staan!!
    Geniet er nog van meid!!

    Liefs Marlon

  • 20 Maart 2009 - 21:09

    Christine:

    hey, als ik die fo'to's zo zie dan geloof ik dat ik maar stiekem met Clara meekom......geniet ervan Chiara!

  • 21 Maart 2009 - 07:43

    Marloes:

    Haa Meid,,
    Je bent echt super hard aan het werk! En het komt zo helemaal goed met jou :)
    Je verhalen en je uitstapjes klinken helemaal geweldig en je foto's zijn super!
    Heerlijk volgens mij z'n wit strand ;)

    We spreken elkaar snel weer..
    XX
    Marloes

  • 21 Maart 2009 - 14:31

    Mirjam:

    heej chiara
    zo te lezen vermaak je je nog steeds prima, mooi zo! hier is de zon ook eindelijk wat gaan schijnen, dus kunnen we een klein beetje meevoelen in het weer bij jou;) kus mir

  • 22 Maart 2009 - 10:05

    Nienke:

    Mupske,

    wat een water en wat een stranden! gelukkig weet nu ook iedereen dat het niet alleen maar een snoepreisje is! ga zo door chiara!
    Je krijgt trouwens al een mooi kleurtje!!:)

    ik ben benieuwd naar mijn verjaardagscadeau!!:P leuke slippertjes, een zonnebril of leuke sieraden zijn altijd welkom!

    Dkke kus

  • 22 Maart 2009 - 15:00

    Fam. Vd. Boogaard:

    Hai Chiara,

    Leuk weer een nieuw berichtje van je te lezen. Fijn dat het goed met je gaat (dat heb ik ook natuurlijk al van jullie mam gehoord en Nienke heeft vrijdag bij ons opgepast). Isa vind de foto's ook erg leuk, en vroeg of je goed juf kan spelen.... Volgens mij komt dat wel goed. Leuk dat jullie er lekker op uit gaan om vanalles te zien en te beleven, dan snap ik wel dat de tijd vliegt...
    Hier bij ons in Boekel gaat alles zijn gangetje. Afgelopen week is het lekker weer geweest dus de kids zijn blij dat ze lekker buiten kunnen spelen.
    We wensen je nog veel plezier toe op het mooie eiland en tot de volgende keer!

    Groetjes
    Alfred Christel
    Daan Isa en Teun


  • 23 Maart 2009 - 07:54

    Marissa:

    Ey Chiara!!!

    ZOOOO leuk verhaar weer. Echt leuk hoe je bezig bent met de school en je klas!leuk om die kinderen op zo'n speelse manier wat bij te brengne! vond t ook leuk om je foto's te zien en dan ook van je klas!!hihi nu krijg je er ook allemaal een beetje een beeld van!! erg leuk!!
    jaa hor natuurlijk de trompetter van Bob Marely erbij hor!! als je t doet doe je t gelijk goed!!;) whahaha
    t ziet er daar echt heerlijk uit zeg!! mooi weer nog steeds!! jij komt zkr poepie bruin terug!!;)
    veel plezier als je mamsie er is!!

    geniet er van en nog veel succes!
    XX Liefs

  • 23 Maart 2009 - 10:03

    Janske:

    Heee lieve Chiara!

    Wat een leuk berichtje weer meis! Volgens mij heeft je stageschool het heeel erg getroffen met deze twee masterlijke stagiares uit ons koude kikkerlandje! Klinkt echt super goed wat je allemaal hebt kunnen doen voor je competenties. En owwww die trompetters he;) Er zit wel heel duidelijk een stijgende lijn in! Van een doorsnee antiliaanse trompetter tot de trompetter van Bob Marley! Ben benieuwd welke trompetters we nog aan het rijtje toe mogen voegen. Heel veel plezier straks samen met je mama en alle liefs uit t Utrechtse/Boekelse!

    Xx Janske

  • 23 Maart 2009 - 16:33

    JAnneke:

    HI Chiara
    leuk om dit te lezen zeg. Erg leuk dat idee van die schelp.Beeldende vormingslessen ben ik natuurlijk altijd benieuwd naar. Als je nog ooit ideeen moet hebben, mail maar.Wij zijn druk bezig met het huis, de tekening is nu goedgekeurd dus we kunnen weer verder.De proms komt in zicht. Ik heb versterking gekregen omdat ik nu natuurlijk ook Lieke moet missen. Erg fijn die versterking.
    Heel veel plezier en hoop snel weer van je te horen. gr Janneke

  • 23 Maart 2009 - 19:13

    Anne:

    Lieve Chiara,

    gaaf zeg hoe je het allemaal doen in je stageklas! je hebt een behoorlijke inbreng zo te zien en het ziet er geweldig uit! Enne ik ben stik jaloers op het feit dat jij DE BOB MARLEY band gezien hebt! hihi!

    X Anne

  • 24 Maart 2009 - 19:27

    Fam Somers:

    Ha die Chiara,

    Volgens mij maak jij het daar op St Maarten helemaal super. Leuk om de verhalen zo hier in Nederland bij te kunnen houden.Ook leuk om met de foto's een beeld bij de verhalen te krijgen. Lekker kleurtje trouwens!!. Nu op naar de tweede helft van je reis. Veel plezier en veel succes met het studeren en de competenties! En doe de Benschopse meid(en?) de groeten!

    Heel veel groetjes van ons allemaal!
    Dorine

  • 25 Maart 2009 - 10:51

    Nienke:

    Peter de vries is nu ook thuis, kom jij ook weer snel!!?:)

  • 28 Maart 2009 - 11:45

    Opa En Oma Veghel:

    Lieve Chiara, Wij hebben gelezen dat je veel beleeft op Sint Maarten.
    Fijn dat het goed met je gaat. Houden zo. Geert ziet uit naar de dag dat hij je weerziet zei hij gisteren bij z'n moeder op haar verjaardag. Wij hebben momenteel de drie hondjes van Wil en Gerard te logeren, volle bak dus. Liefs en nog een fijne tijd daar. Groeten opa en oma.

  • 28 Maart 2009 - 12:38

    Nienke:

    Heyhey Chiara!

    Alles goed daaro?
    moet je even wat vertellen hoor! haha

    Nou, ik moest gisteren avond werken in Nia domo bij de bowling. ik stond wat rond te kijken en toen kwam er een vrouw naar mij toe die vroeg of ik het zusje van chiara was! want ik leek er o zo veel op!;)
    dus ik zei ja, maar ik wist niet wie de vrouw was! toen zei ze: ik ben de mama van karin! die zit samen met chiara op sintmaartn!!!

    dus we hebben nog even gekletst over hoe goed jullie het daar hebben! maar het was heeeeeel toevallig, haha!

    Nou dat moest ik even kwijt! nog even dan komt mamsel!!!!

    Kussies

  • 29 Maart 2009 - 18:06

    Willemijn:

    Hoi Chiara!
    Zo te lezen vermaken jullie je wel! Ik geniet van alle verhalen! Beter dan de belevenissen binnen V3M!
    Toen ik Heineken zag, kreeg ik héle grote ogen, want wat wil je nog meer, zon, zee en strand én Heineken! Maar toen ik verder las... Haha! Fopte ik mezelf dat het niet dát lekkers was waar ik op gehoopt had! Maar ondanks dat is er toch een beetje jaloezie aanwezig hoor! Poeh poeh!
    Zo te lezen verlopen de competenties ook op rolletjes, das mooi om te lezen!
    Geniet er nog van!
    XxxXxX

  • 01 April 2009 - 18:39

    Kim Biesterbos:

    hoi chiara, wij missen jou
    groetjes van sarah en mij.en iedereen van de camelot. je bent de liefste.xxxxxxxx

  • 04 April 2009 - 13:11

    Padre Theo Brasil.:

    Lieve Chiara,
    PAZ E BEM! Jij moet wel ontzettend blij zijn. Je moeder is op bezoek. Fantastisch!Geniet van de dagen- het weekje dat je moeder daar is. Pappa doet wel het huis en thuiswerk.
    We gaan de Semana Santa in. Ik wens je en je moeder alvast een Vreugdevol Paasfeest.Nieuw leven-VIDA NOVA !
    Groetjes,
    Padre Theo Brasil.

  • 05 April 2009 - 18:39

    Thea:

    Ha Chiara en Clara,

    Gaan jullie nu na hard gewerkt te hebben de bountystranden en omgeving beleven. Lijkt me heerlijk!! Mooi te kunnen reizen op deze manier samen...genieten hoor! Veel plezier en fijne paasdagen .

    Liefs
    Thea

  • 08 April 2009 - 20:27

    Christine:

    Hoi Chiara en Clara,

    Hoe is het....gezellig samen op stap? Hoe was Saba? Geniet ervan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Chiara

Actief sinds 28 Nov. 2008
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 13888

Voorgaande reizen:

30 Januari 2009 - 11 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: