Happy Valentines-day - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Chiara Somers - WaarBenJij.nu Happy Valentines-day - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Chiara Somers - WaarBenJij.nu

Happy Valentines-day

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Chiara

15 Februari 2009 | Nederland, Amsterdam

Hai lieve mensen,

En hebben jullie een leuke valentijn beleefd?
Ik heb in iedergeval valentijn gevierd zoals ik het nog nooit gevierd heb. Vrijdag op stage was er een speciale valentijn viering. De kinderen kwamen allemaal in rood en wit gekleed naar school. Geweldig om te zien. Daarna was er met heel de school een viering en alle groepen traden op. Wat geweldig om deze kinderen te zien dansen en zingen, vaak veel swingender dan in Nederland. Een van de leerkrachten had na de optredens ook nog een leuk idee: Alle leerkrachten moesten naar voorkomen om te modellen, jaja we moesten een modeshow lopen. Je had de kinderen moeten zien, ze gingen helemaal uit hun dak.

De rest van de week zijn we naar stage geweest. Op maandag hebben we geholpen bij de sportdag van de groepen 1,2. Voor de rest ben ik in mijn stageklas geweest en ben al begonnen met observeren voor mijn competenties. Op dinsdag kregen we eindelijk onze auto. Wat een geschenk uit de hemel. Het was een kleine paarse auto. Wel even wennen als je in een automaat moet rijden, maar dat lukt nu wel. Maar deze paarse kleine auto was nog niet onze officiele auto. De officiele auto kwam een dag later. En wat een bak! Het is een witte Nissan Almera, en al zeg ik het zelf ziet hij er goed uit. Foto's komen..

Na de valentijnsviering zijn we naar het beroemde strand van St. Maarten geweest. Dat is het strand waar de vliegtuigen laag komen overvliegen. Heb je het nog nooit gezien, kijk dan even op youtube. Dat was zo gaaf om te zien, de vliegtuigen kwamen zo dichtbij. Als de vliegtuigen opstijgen ontstaat echt een enorme windvlaag. Heel veel mensen gaan daar achterstaan en dan proberen om te blijven staan. We hebben mensen met camera en al in zee zien verdwijnen. Aangezien dit nooit meer in je leven zal gebeuren dat je achter een vliegtuig kunt gaan staan als hij opstijgt hebben Karin en ik het ook geprobeert. Een keer en nooit meer. Je werd door het zand op het strand gezandstraalt. Zeer dat het deed. Maar toch wel heel gaaf. Ook hebben we aan dit strand de zonsondergang gezien, echt prachtig.
Op vrijdag en zondagavond komt KLM aan het het eiland. Aangezien wij er op een vrijdag waren hebben we KLM zien landen. Wat een reusachtig ding. Karin heeft er een filmpje van en ik foto's. Nu heb ik het vliegtuig van de zijkant zien aankomen, maar de volgende keer wil ik er onder gaan staan.
's Avonds zijn we gaan stappen bij de Shoggy dollar bar. Dat was ook ontzettend gezellig. Weer wat Nederlanders ontmoet.

Gisteren hebben we gezellig op het strand gelegen en hebben we 's avonds een bbq op het strand gehad met een kampvuur. Super leuk!

Zometeen gaan we naar de Family fun day. Dat is een dag waar alle kinderen van de katholieke basisscholen met hun gezin kunnen komen om spelletjes te spelen, en te genieten. We hebben genoeg te doen, dus geen tijd om ons te vervelen.

Foto's zullen weer snel bijgevoegd worden, dus blijf kijken voor de nieuwste pic's.

Liefs Chiara

• 15 Februari 2009 - 16:36

Lieke:

Heerlijk om die avonturen allemaal te lezen....pas maar op met die vliegtuigen ;). Gisteren Geert nog gezien en gesproken in Zeeland, Roel en ik moesten daar met de hofkapel spelen. Duurde even voordat ik Geert kon plaatsen, had em daar niet verwacht hihi..... Hoorde van hem ook dat het goed met je gaat, dus das mooi om te horen!!
    Geniet weer lekker daar, tot je volgende verhaal!
    X Lieke & Roel

• 15 Februari 2009 - 17:14

Liesbeth:

hey!
    super leuk al die verhalen!
    nog super veel plezier, ik zal aan je denken als ik weer door onze natte kou fiets!
    xXx

• 15 Februari 2009 - 17:23

Will:

Leuk idee om verkleed te komen in rood en wit, maar vooral om de leerkrachten een modeshow te laten lopen. Een imposant strand waar je kort bij de vliegtuigen kan komen. Benieuwd naar de foto's. Succes verder met je activiteiten in je klas.

Liefs pappa

• 15 Februari 2009 - 17:30

Neeltje:

Hi Chiara, het weer is hier momenteel zo vreselijk dat ik een middagje computeren achter de rug heb, ik ben zelfs hyver geworden.
    Ik ben wel een beetje jaloers op jou, daar op zo'n heerlijk eiland. Leuk om te lezen dat je er zo van geniet. Leuke trompetter trouwens op de foto, haha.
    Tot de volgende keer,
    Neeltje

• 15 Februari 2009 - 18:05

Walther:

Hoi Chiara, Leuk om te lezen en te zien al je belevenissen. Spannend met die vliegtuigen, ben benieuwd naar de foto's. Zo leuk dat je zou vergeten dat je er ook nog wat van moet opsteken.
    Nog veel plezier Walther

• 16 Februari 2009 - 08:13

Evi:

He meisje! Leuk om weer een berichtje van je te lezen! Vond t super leuk dat je vrijdag even gebeld had,, kon ik je enthousiasme even horen! Ben benieuwd naar je foto's! We mailen xx

• 16 Februari 2009 - 11:01

Erica:

Hey Chiara
    leuk om al je verhalen te lezen :)
    goed om te horen dat het allemaal goed gaat daar!
    geniet ervan!

• 16 Februari 2009 - 14:04

Nienke:

Haii haii chiara!

Niet alleen jij, maar ook geert heeft een hele fijn valentijn gehad! Bij ons de carnaval eraan en iedereen heeft er zin in!
    Heel veel plezier en ik wacht op foto's!:)

• 16 Februari 2009 - 14:59

Rosanne:

Haa Chiara!
    Ik had geert voor jou een mooie roos gebracht!
    Hij vond hem heel mooi..
    Haha ik zie jou daar al helemaal weg geblazen zien worden. Maar zet de foto's er maar snel op!

Liefs Rosanne

• 16 Februari 2009 - 17:43

Marlon:

Wat een luxe toch, even lekker aan het strand gaan liggen.. En ik hier maar weer nat worden van de regen!
    Het is maar goed dat de bbq's lekker zijn want volgens mij gaan er nog heel veel volgen!!

Liefs Xx

• 17 Februari 2009 - 17:59

Kirsten:

Oeh, het klinkt echt allemaal super goed en dan mogen jij en Karin bedenken dat wij heerlijk met die kinderen in de miezer staan om buiten te spelen!:P Heerlijk!
    Hoop dat jullie het zo naar jullie zin blijven hebben, vind het wel echt super jammer dat jullie nu weg zijn bij stage. Hebben vrijdag carnaval op stage en was denk echt super gezellig geweest als julile dr bij zouden kunnen zijn maarja dat is niet te doen:P!
    We gaan als de Clamoten met een geweldige paarse pruik op onze hoofden dus denk maar aan ons!
    Maar doe Karin de groetjes en geniet dr maar lekker van!
    Liefs, Kirsten

• 18 Februari 2009 - 15:42

Fedor:

Hi Chiara,
    Volgens mij heb jij het goed naar je zin! Strand, Shoggy dollar bar, BBQ, klinkt goed allemaal. Nu met de nieuwe auto wordt je mobiliteit nog eens vergroot om het hele eiland te gaan ontdekken.

Veel plezier toegewenst en succes met je stageklas!

Groetjes!

• 19 Februari 2009 - 19:16

PAULO:

HALLO CHIARA - ICH HABE DICH NICHT VERGESSEN.
    BESTIMMT ERLEBST DU TAG ZUM TAG WAS NEUES UM KENNENZULERNEN - ODER?
    DIE PHOTOS SIND SCHÖN.
    ALSO GENIESST DU WEITER DEINEN AUFENTHALT IN SINT MAARTEN.
    MACHST GUT CHIARA. TUDO DE BOM. COM CARINHO.PAULO

• 20 Februari 2009 - 10:20

Padre Theo-Brasil:

Lieve Chiara,
    Carnaval staat voor de deur.
    Hier in Brasil dagen lang dag en nacht feest van de zotheid.En dat allemaal onder temperaturen van rond de 37 graden. Doen ze op Sint Maarten ook aan carnaval? Je hebt wel een mooie valentijndag gehad.Fijn dat het je goed gaat. Chiara, ik wens je een mooi weekend toe.
    haawdoe Theo.

• 20 Februari 2009 - 21:25

Elly Faas:

Super leuk joh met die vliegtuigen. Dat geeft inderdaad heel veel wind en zand als je er zo dicht op kunt komen.
    Nou, en....je krijgt ook gelijk een gratis peeling voor je huid. Ik betaal daar een boel euro's voor bij de schoonheidsspecialiste.
    Ook als die bq's op het strand lijken me heerlijk. Het lijkt wel of je in een film bent gaan spelen i.p.v. werken op St Maarten.
    Groetjes Elly

• 21 Februari 2009 - 11:57

Marissa:

Ey lieve Chiara

Hier een beetje een late reactie op je berichtje maar was lekker een weekje op wintersport!:) hihi
    maar leuk om je verhaal weer te lezen! Whaha leuk om te zien oe ze daar valentijnsdag vieren! hihi erg leuk. en zkr ook de reacties van die kinderen toen jullie de modeshow moesten lopen!! whahah heerlijk!
    ZZOOO dat is vet hor van die vliegtuigen!! In nederland denk je als je gaat kijken dat je ze van dichtbij ziet!! maaruh dan dus helemaal!! echt super vet idd!;) hihi whaha lache man zo'n Shoggy dollar bar! hihi
    ik ben nu ok eignelijk wel erg benieuwd naar je foto's hihi en naar je auto! en heb je hem al een naam gegeven?? hihi

succes en veel plezier nog!!

Dikke kus

• 22 Februari 2009 - 15:50

Annefleur :

heey chiara,

hoe is het daar?
    als ik lees klinkt het best wel leuk.
    ik hoop dat het goed gaat op je school.
    het is wel een vreemd idee dat je zo ver weg bent.wij denken vaak aan je. het is hier nog erg koud. het wil maar geen voorjaar worden.
    anders als bij jou denk ik. je zit alleen maar te bbq aan het strand.
    zou ik ook wel willen.
    nog heel veel plezier daar.

en groeten van allemaal