Aan alles komt een eind, zo ook de eerste week - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Chiara Somers - WaarBenJij.nu Aan alles komt een eind, zo ook de eerste week - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Chiara Somers - WaarBenJij.nu

Aan alles komt een eind, zo ook de eerste week

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Chiara

08 Februari 2009 | Nederland, Amsterdam

Hai lieve mensen,

De eerste week zit er alweer op. Deze week is snel gegaan. In deze week is ook al veel gebeurd.

Van maandag tot donderdag zijn we op stage geweest. Iedere dag hebben we een tweetal klassen gekeken. Dit was erg leuk. Zo krijg je zicht op heel de basisschool.
Na de stage hebben we veel buiten in de zon gezeten en flink gerelaxt. Tot dat we op een dag terug kwamen van stage en we een huisdier tussen de post van de deur en de deur vonden. Het was een kleine hagedis. Karin en ik wisten beide niet wat we me er mee moesten dus hebben we Oma in geschakeld. Hij heeft de hagedis die we ondertussen Ed hadden genoemd bespoten met insectenverdelver. Ed heeft dit helaas niet overleefd. Maar gelukkig heeft hij veel broertjes en zusjes achter te gelaten die we nu iedere dag wel een aantal zien.

Op woensdag hebben we kennis gemaakt met 2 Nederlandse meiden die ook op een basisschool in St. Maarten stage lopen. 2 hele lieve leuke meiden. Samen met hen zijn we naar de Shoggy Dollar bar geweest. Na een korte beschrijving van Carm waar het zou moeten zijn, parkeert Norma de auto recht voor de deur. Deze avond hebben we gezellig zitten kletsen. De avond vloog dan ook voorbij. We spraken af om vrijdag naar het strand te gaan.

Zo gezegd zo gedaan op vrijdag kwamen Norma en Ankie ons ophalen om naar het strand te gaan. Na een weg vol met hoge heuvels en gaten in de weg, die de auto net aan kon, kwamen we aan op het strand. Het strand was nog totaal verlaten, we lagen dus eigenlijk met z'n vieren op een prive-strand. Tussen de middag hebben we bij een lokaal eettentje op het strand gegeten. Enja hoor, we hoeven de kroketten uit Nederland niet te missen, want die hebben ze hier ook. Na een heerlijk dagje strand en wat verbrandje plekjes verder zijn we 's avonds gaan dineren aan de boardwalk in Philipsbrug. Dit was een erg gezellig tentje en buiten op de boulevard stond een bandje te spelen. Ik werd helemaal gelukkig want er was zowel een trompetter als een schuiftrombonist.
Op deze avond hebben we ook onze eerste cocktail genuttigd. In Nederland zijn we bekend met de cocktail Sex on the Beach. Maar hier heb je een Ruff sex on the beach. Dus deze heb ik dan maar genomen.
Na deze cocktail kon ik heel de wereld aan heb ik de trompetter van de band gevraagd of hij met mij op de foto wilde. Die kerel wist niet wat hem overkwam. Maar marloes en Evi, ik sta op de foto met een echte antiliaanse trompetter. hahahaha

De volgende dag zouden Ankie en Norma ons weer op komen halen om het Franse gedeelte te verkennen. Toen we niet wisten hoe in het centrum van Marigot konden komen zijn we maar rechtdoor gereden. Wat bleek binnen een half uur ben je heel het eiland rond. Want doordat we rechtdoor bleven rijden kwamen we vanzelf weer op het Nederlandse gedeelte uit. Gisteren hebben we lekker in de stad rondgelopen en lekker gegeten en gedronken op het terras. Ik heb nu al een week lang een vakantie gevoel en ik denk dat dit gevoel zal blijven tot dat ik weer naar huis kom.

Liefs Chiara

Foto: http://www.mijnalbum.nl/Album=XIJMWDP4







  • 08 Februari 2009 - 17:01

    Rosanne:

    Hee lieve Chiara!

    Nou je hebt dus al veel gedaan in die week.
    Wat heb jij geluk dat jij de kroketten niet hoeft te missen. haha...
    Echt hele leuke foto's!
    Zo te zien is het een leuk huisje..
    En het is ook echt een grote school!
    Nou echt nog heel veel plezier!!
    en tot over een paar maandjes...

    Liefs xx Rosanne


  • 08 Februari 2009 - 17:21

    Marloes :

    Haa Meid,
    Super leuke foto's!! Jullie verblijven in een mooi huisje en ook de school ziet er mooi uit!!
    Zo te zien is het weer prachtig, ik krijg steeds meer vakantiekriebels!! :) Heb er zin in...
    x Marloes

  • 08 Februari 2009 - 17:43

    Will:

    Prachtige week voor je. Geweldig om te zien dat Andre zijn vijfstige zo goed is doorgekomen. Ik zou het kroketje maar inruilen voor een lekker visje. Ziet er allemaal relaxed uit. Het akantiegevoel dat kan ik goed begrijpen.

    liefs pappa

  • 08 Februari 2009 - 17:50

    Marissa:

    ey lieve chiara!!!

    Wat leuk om foto's te zien!!Je zit in een erg leuk huisje!! en leuk om te zien om wat voor school je les geeft zo krijg je er tenminste een beeld van, van wat je allemaal verteld!!Leuk dat je t ook zo erg naar je zin hebt!! de week is snel gegaan maar gelukkig heb je nog een lange tijd om naar uit te kijken en wat je nog allemaal gaat beleven daar op St Maarten!! hihi dat kleine eilandje;) whahah
    geniet er nog lekker van!!

    Dikke kus

  • 08 Februari 2009 - 17:50

    Liesbeth:

    super leuk om wat van je te horen en de foto;s zijn ook top!
    super veel plezier! xxx

  • 08 Februari 2009 - 20:00

    Marjon:

    dame, dat klinkt goed:) een vakantie gevoel en tegelijk stage lopen is natuurlijk een prima manier om je tijd daar door te komen:)
    ik heb hier net een intro van de volgende lichting op zitten, erg grappig natuurlijk die ontgroening nu op een andere manier te ervaren..
    meisje geniet, en veel foto's maken zodat we een goede indruk krijgen:)
    veel liefs!

  • 09 Februari 2009 - 06:44

    Maaike:

    Heey Meid!!

    Ziet er zeker goed uit daar allemaal. En edje ach ja er zijn er nog heel heel veel meer, moet ik maar denken als je ze maar niet allemaal verdelgd;)
    Geniet van je sportdag vandaag en veel succes in groep 5!!
    Liefs

  • 09 Februari 2009 - 09:28

    Daniëlle:

    Wat een leuk verhaaltje en mooie foto's :)! Ik snap zo zeker dat je een lekker vakantiegevoel hebt! En zelfs een kroketje daar, hoef je die iig niet te missen ;) Nog heel veel plezier en succes! Kijken weer uit naar je volgende verhaaltje en de foto's natuurlijk :) Liefs x

  • 09 Februari 2009 - 10:04

    Dorien:

    He Chiara,

    Fantastisch die verhalen. Leuk om te lezen. Wat een trompettist op die foto. Dat voelt denk ik wel vertrouwd, in een nest vol muzikanten. Je bent niet anders gewend. Weet je wat ook goed voelt?... Ik ben gisteren gekust door een PRINS.......!!! Nee niet op een wit paard en niet met zo'n prachtige bruine huid en fonkelende ogen, maar toch.... Je raadt het al prins carnaval van de Knollekes. Ik ben onderscheiden op de Pronkzitting omdat ik 40 jaar lid ben van Imemato. Niet zo spectaculair als wat jij allemaal meemaakt, maar misschien toch wel leuk om te weten.Nou hou je taai, geniet verder en een succesvolle tweede week gewenst. Dorien.xxx

  • 09 Februari 2009 - 10:29

    Mirjam:

    heej!
    leuke foto's! zo wordt het allemaal weer een stukje duidelijker, oh en die zee wow! genietze! X

  • 09 Februari 2009 - 13:30

    Evi:

    He meis!! Wat heerlijk om je verhalen te lezen! Jij gaat je tijd daar helemaal goed doorkomen dat zie ik wel! Ziet er goed uit daar,, dat lekkere weertje en jullie hebben een mooi huisje! En je hebt t weer voor elkaar hoor,, de eerste trompetter heb je al vastgelegd!! Jij doet goede zaken, heb je gevraagd of hij 24-04 nog een gaatje in zijn agenda heeft;)?! Ik heb je gedans zaterdag wel gemist hoor,, maar t was een erg gezellig avondje in Uden!
    Lieve Chiara ik mail je nog even voor een update, geniet ervan veel liefs xx

  • 09 Februari 2009 - 15:06

    PAULO NOCHMAL:

    hallo liebe Chiara,
    heute habe ich das Photo von Oma met gesehen, unter andere Photos auch. Es ist schön andere Menschen und Kulturen kennenlernen,oder?
    Wie gesagt ich freue mich, dass Dir diese möglichkeit gegeben wurde.
    Weiter alles Gute.
    Paulo

  • 09 Februari 2009 - 17:50

    Marlon:

    Als ik die foto's zie snap ik wel waar het vakantie gevoel vandaan komt!! Ik herken het wel..
    Die foto's geven me zin in vakantie.. Alleen duurt dat nog 20 weken.. En hier stage lopen is toch wel net iets anders!!

    Spreek je snel weer!!
    Liefs Xx Marlon

  • 09 Februari 2009 - 19:07

    Driek En Gerry:

    Hoi Chiara,
    Evi heeft ons even jouw site met verhalen en foto's laten zien.Volgens mij gaat dat helemaal lukken met jou op St.Maarten. Geniet er maar van en maak er een mooie tijd van ( het is voorbij voordat je er erg in hebt). Heel veel groeten,
    Driek en Gerry

  • 10 Februari 2009 - 09:19

    Padre Theo /BRASIL.:

    Lieve Chiara,
    Dagelijks kijk ik even naar het "St.Maartennieuws" en dat zijn jou belevenissen en ervaringen.Fijn dat je het goed maakt
    Ik ben van 5 maart tot 18 maart in Nederland en zal zeker een bezoekje brengen aan je familie in Boekel.
    Chiara, het ga je bijzonder goed en een abraço vanuit Brazilie.
    Theo.

  • 10 Februari 2009 - 09:20

    Nadine:

    Hee Chiara,

    Heerlijk, al een week een vakantiegevoel! Ik ben bang dat ik over een week ook last ga hebben van Ed+fam. maar dat heb ik er wel voor over ;)
    Geniet ervan!

    Groetjes Nadine

  • 10 Februari 2009 - 09:39

    Peter:

    Chiara!!!

    Volgens mij geniet je daar ontzettend, terecht natuurlijk! Naast je stage gewoon zelf veel relaxen... maar dat lukt volgens mij wel!
    kroketten mis ik hier wel, maar met Mark vandaag in de net geopende Macdonalds gegeten, beetje gek maar dat voelt hier 'Nederlands!'
    Jammer dat we je op kamp moeten missen!
    succes daar, liefs Peter

  • 10 Februari 2009 - 10:52

    Evelien:

    Klinkt goed, dat vakantiegevoel..Houden zo!

  • 10 Februari 2009 - 13:29

    Nienke:

    Ratje!!!

    ik kom net thuis, als een bezopen kat omdat de wind zo guur als het maar kon zijn, vol zat met sneeuw!! en het deed pijn! niet te geloven! dus ik zou me helemaal niet schuldigvoelen dat je daar lekker op een eiland zit met gemiddeld 25 graden en heerlijk veel zon!

    Dikke kus! je zusje die je toch wel heel veel mist.

  • 10 Februari 2009 - 17:13

    Geertje En Laura:

    Hoi Chiara en Karin
    Wij hebben jullie noodkreet gehoord hahaha.. maar of we jullie kunnen helpen, het is volgens ons namelijk elk jaar ergens anders te doen, maar een gouden tip, de soggy, daar hebben wij heel goedkoop, heel veel lol gehad, bij het bootje, ook heel leuk!! En verder moet je de andere nederlanders volgen, die weten altijd waar het goedkoop is (hebben wij ook gedaan!. Oja en lekker en goedkoop eten op de boardwalk... We hebben jullie verhalen gelezen, foto's bekeken en krijgen meteen weer kriebels!! Dames geniet, van alles wat je tegen komt... het is voorbij voor je het weet!!

    Liefs Geertje en Laura


  • 10 Februari 2009 - 18:24

    PAULO:

    Hallo Chiara, ich habe gerade an Dich gedacht. Dann uberlege ich mir, soll ich gleich an Dich schreiben.
    Chiara, nicht vergessen, Du sollst jeden Tag erleben, als Du Morgen nach Hause zurückkommen wurdest.
    Die Photos sind schön.

    liefs - Paulo,Lucas und Laura.

  • 10 Februari 2009 - 19:22

    Kristel:

    Hallo Chiara,

    Ik heb de site doorgekregen van Christel (mama van Daan, Isa en Teun).
    Ziet er allemaal goed uit zo daar op Sint Maarten en ik lees dat je het goed naar je zin hebt.
    Veel plezier en we zullen je site blijven volgen!

    Liefs van Kristel
    (mama van Famke & Ties)

  • 11 Februari 2009 - 12:12

    Fam. Vd. Boogaard:

    Hai Chiara,

    Fijn dat het allemaal goed met je gaat. Volgens mij hebben jullie een knus huisje daar! Geniet maar lekker van het mooie weer in je vrije tijd. Hier is het nat en koud. Eind van de week gaat het weer vriezen zeggen ze... Maar je hoort ons verder niet klagen, wij zijn ons aan het voorbereiden op de wintersport dus wij hebben ook goede vooruitzichten.

    Groetjes uit Boekel!
    Alfred Christel
    Daan Isa en Teun

  • 11 Februari 2009 - 15:13

    Oma Somers:

    Ik zie dat je een mooi huisje hebt en is die dikke auto van jullie? Toeren jullie daarmee het eiland rond? Gelukkig is daar ook zo'n ,ooie en lieve oma, een beetje andere kleur, maar dat maakt niks uit. Ze ziet er lief uit en zal ook goed voor je zorgen. Misschien zit er bij die oma ook wel een lekker koekje of snoepje aan. Doe haar maar de groeten van de blanke oma uit Nederland.
    En dan die trompettist??!! Wat een muzikale vriend, die kun jij toch ook niet missen. Heel veell plezier verder en doe maar weer goed je best. Geniet maar lekker van het mooie weer, hier is het nat en koud. We hopen op beter.

    Oma.

  • 12 Februari 2009 - 13:10

    Marjolein:

    Hee Meid,

    Wat fijn dat het zo goed bevalt. Ik begin jullie wel te missen hoor, we hebben echt nog maar een klein klasje.
    Leuk dat jullie daar meiden hebben leren kennen en het goed met elkaar kunnen vinden.

    Nou geniet ervan en maak er een leuke tijd van :)

    Liefs Marjolein

  • 20 Februari 2009 - 21:15

    Elly Faas:

    Toemaar Chiara.
    Jij durft met die trompetter!hi hi
    Maar hij staat leuk naast je!
    Je voelt je al aardig op je plek
    Hopelijk vallen de nakomelingen van Ed je niet al te lastig.

    Groetjes El

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Chiara

Actief sinds 28 Nov. 2008
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 13889

Voorgaande reizen:

30 Januari 2009 - 11 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: