The first schoolday - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Chiara Somers - WaarBenJij.nu The first schoolday - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Chiara Somers - WaarBenJij.nu

The first schoolday

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Chiara

02 Februari 2009 | Nederland, Amsterdam

Het afgelopen weekend is snel voorbij gegaan. Een beetje rond getoerd over het eiland. Helaas nog niet in onze eigen auto. Maar die is in aantocht. Als het goed is krijgen we die van het weekend.
Tijdens die toch hebben we al een gedeelte van Philipsburg gezien en ook onze stageschool. Wat een mooi eiland.

Op zondag werden we al om half negen opgehaald. De stageschool deed mee aan een zwemwedstrijd waaraan een aantal katholieke scholen deelnamen. Daar hebben we al een aantal collega's en kinderen ontmoet. Met wat een enthousiasme werden de kinderen aangemoedigd en moedigden de kinderen elkaar aan echt geweldig. Tijdens deze zwemwedstrijd ontmoeten we een oude bekende namelijk Carm. Helaas heb ik hem nog niet de groeten van de Fam Somers kunnen doen omdat ik dat toen nog niet wist.. haha. .

Na de zwemwedstrijd reden we naar het strand en hadden we de bbq. Er was ontzettend veel eten. Ik had vol bord en was 'verzadigd' toen ik dat bord op had. Op St. Maarten is het de gewoonte dat je meerdere malen je bord opgeschept omdat anders de maken zich beledigd voelt. Zo maakte ook een van de collega's de opmerking. Dat je op St. Maarten niet leert eten, maar leert vreten.
Dus jullie zijn gewaarschuwd als ik in mei terug kom ben ik een tientonner ;). Het strand was trouwens prachtig. Een paradijs.
Ik heb natuurlijk al een duik genomen.
De collega's zijn trouwens hele leuke lieve mensen, die ons er graag bij betrekken.

Vandaag was het zover. De ontmoeting met de kinderen en de stageschool. 's Ochtens om kwart over zes stonden we op en om kwart over zeven waren we op de stageschool. Etna (lieve vrouw, die al veel voor ons heeft gedaan) bracht ons weg. Toen we op school aankwamen zagen we op een witbord en welkomst boodschap voor ons. De school begon vandaag met de maandopening. Hierin werden we voorgesteld. Daarna zijn we door de directeur rondgeleid en aan iedere klas persoonlijk voorgesteld. Erg leuk! De kinderen zijn echt GEWELDIG!!.. Heel lief, open en warm. Dus de tijd op deze stage school gaat super worden. Vandaag hebben we gekeken in de groepen 1 en 2 en de rest van de week gaan we in de andere groepen kijken.

Voor de rest zijn Karin en ik lekker gaan het relaxen. Heb al bijna een boek uit. Ook kletsen we met een 80 jarige oma die hier in huis woont. Een geweldige vrouw!

Nja, zoals julle horen bevalt het hier prima. De foto's zullen snel volgen. Het lukt nu nog niet om ze er op te zetten.

Met veel liefs Chiara

  • 02 Februari 2009 - 21:43

    Evelien:

    Het eerste berichtje van mij .. !
    Die stage komt helemaal goed als ik het zo hoor!
    En dat eten, ach 'als je er toch bent' moet je er van genieten he..die 'spin' je er hier wel weer af!
    Smakelijk! ;)

  • 03 Februari 2009 - 05:52

    Will:

    Goed te horen dat je warm onthaald bent. De uitdaging voor je duidelijk geworden is. Geniet van de locatie

    liefs pappa

  • 03 Februari 2009 - 08:10

    Monique V H:

    wauw, wat een goed nieuws, nu wil ik ook! weheheh. maaruh veel plezier schat!

  • 03 Februari 2009 - 09:21

    Imma:

    Wiehaa die Chiara!!!

    Wat leuk om dit allemaal te lezen! Fijn dat je je al zo thuis voelt! Ben benieuwd naar je volgende verhaal en foto's. Geniet er van!

    Veel liefs Imma en de andere Klinkies

  • 03 Februari 2009 - 09:38

    Marissa:

    ey lieve nicht

    wat gaaf zeg!! je eerste dag gehad en zooo goed bevallen!!! echt leuk dan gelijk want dan weet je dat t goed zit en je het er super gaat krijge!! ookal wist je dat al maarja nu zkr!! en die BBQ leuk zeg!! tuurlijk gelijk zwemme moet je gedaan hebbe!!;) hihi
    maar veel plezier en wachte op je foto's!!!!

    Dikke kus

  • 03 Februari 2009 - 13:13

    Dewy:

    Hi Chiara,
    Ook jou verhalen klinken super! Ik kan alles ook al helemaal voor me zien haha.. ik zal de verhalen op Kaatje's site en die van jou natuurlijk bijhouden.. nog supersupersuper veel plezier daar met de kids en het relaxen :D

    Kus, Dewy

  • 03 Februari 2009 - 13:28

    Lieke:

    Heeej Chiara,
    Leuk joh, al die berichtjes van jou! Lekker lezen en leuk om hier ook mee te kunnen leven ;). Volgens mij ga jij daar echt een geweldige tijd krijgen in dat paradijsje op aarde. Zon, zee, strand, eten, lieve mensen.....wat wil een mens nog meer?!

    X Lieke (&Roel)

  • 03 Februari 2009 - 14:10

    Nienke:

    Ha die chiara!

    JALOERS JALOERS! haha je mag voor de hele familie eten! lekker wat spareribs op peuzelen voor rosanne;)

    laat idd maar snel die foto's zien want we zijn benieuwd!

    het is wel raar man om de oudste te zijn,:P altijd een wijze zus boven me gehad!;)

    al heb ik hier nu de touwtjes in handen en mijn wil is wet! hihi grapje!

    het is wel een beetje saai hoor, al die leuke danspasjes die je hier altijd verzon! vooral die konijnen sprong missen we hier!:P

    Geert is hier voetbal wezen kijken afgelopen zondag, erg gezellig!:) (al was ik er niet bij want ik moest werken!)

    Ik stuur binnenkort wel een mailtje!!

    Daag daag!!

  • 03 Februari 2009 - 14:30

    Rosanne:

    Hee Chiara,

    Fijn dat je het daar zo goed gaat!!
    Als jij daar zo veel eet zal ik wel als je terug komt even Sonja Bakker bellen voor een dieet! en als die niet kan heb ik er zelf nog wel eentje ;)

    Hopelijk wordt je daar de een goede stagere!!
    nou heel veel plezier
    en we horen het wel weer ;)

    Liefs Rosanne

  • 03 Februari 2009 - 15:33

    Loek Franssen:

    hallo Chiara, bon dia!Jouw ervaringen tot nu toe lijken veel op die die mijn jongste dochter 2 jaar geleden op haar stage op Aruba heeft gehad.Heel opvallend was de relaxte sfeer die er heerste. gelukkig heerst er in het onderwijs daar geen vergadercultuur. hier wel helaas. Het kan er ook gigantisch regenen, maar het is wel weer snel droog en warm. Wel uitkijken voor de denghe-mug.Straks repeteren wij in Nia Domo met koor en combo.Ik wens jou een fijne stage toe en ben benieuwd naar jouw ervaringen en foto's die je misschien op de site plaatst. Tot ziens, Loek Franssen

  • 04 Februari 2009 - 09:06

    Padre Theo Brasil:

    Halo Chiara.
    Ja nu zit je ook in Latijns Amerika wel in Centraal maar in ons kontinent. Fijn dat het je goed gaat.Je kunt het beste de banden met Nederland evan los maken en het leven van midden en zuid amerikanen proeven,intens beleven.Kan alleen maar verrijkend zijn.Chiara vanuit Brasil,Land van de zon groet ik je en veel sukses met je estage in Sint Maarten.Abraço Theo/Juiz de Fora/M.G./BRASIL.

  • 04 Februari 2009 - 11:28

    Bassie Kontgatgassie:

    heey chiara..
    lache verhaal man. klinkt alsof je het naar je zin hebt. nou om je beetje jaloers te maken hier regent het de heletijd en het is hier stervens koud. dus wat wil je nog meer.
    nou ik ik ga maar weer stoppen want me leraar dreigt me er uit te sturen als ik het nu niet afsluit.
    laterrr

  • 04 Februari 2009 - 13:07

    Caroline:

    Hoi Chiara,

    Leuk om je verhaal te lezen. Hoef je naderhand niet alles te vertellen. Ik wens je een hele fijne en leerzame tijd toe. En doe je Carm de groeten van Stefan?

    Groetjes,
    Caroline Tielemans

  • 04 Februari 2009 - 14:05

    Els:

    fijn om te horen! gaat nu al goed dus. lekker weer in vergelijking met hier:S.
    geniet er van en succes!
    liefs els

  • 04 Februari 2009 - 15:27

    Oma Somers:

    Hoi Chiara
    Fijn dat je het zo goed maakt. Geniet er maar van. Ik denk iederde dag aan je. Jij zit nu lekker warm en wij in de sneeuw. Hartelijk groet en liefs van oma

  • 04 Februari 2009 - 18:04

    Ilse Verbrugge:

    Hey Chiara!

    Wat leuk om dit te lezen allemaal! En wat fijn dat de eerste dag zo goed is verlopen! Hopelijk volgen er nog vele leuke stagedagen! Succes met alles! En ik ben benieuwd naar je foto's!

    Kus Ilse

  • 04 Februari 2009 - 18:20

    PAULO -DO BRASIL:

    Hallo liebe Chiara, jetzt kann ich Dir wircklich ein paar Worte schreiben. Nachdem dein Vater mir erklärte, wie das geht. Hoffentlich fühlst Du dich gut, in Sint Maarten. Ich hoffe weiter, dass Du wircklich viele schöne Tagen da verbringen kannst.
    Ganz Herzlich.
    Paulo. Alles Gute -CHIARA- und weiter so!!!

  • 05 Februari 2009 - 08:39

    Ria Hanenberg:

    Hallo Chiara.

    Super leuk, heb je het naar je zin?Ziet er heerlijk uit.
    Succes en tot horens
    groet Ria

  • 05 Februari 2009 - 10:24

    Mirjam:

    heej!
    mooi dat het je alvast goed bevalt! succes met al het eten, zullen eens zien over 3 maanden;) veel plezier met je stage! kus mir

  • 06 Februari 2009 - 15:31

    PAULO IST WIEDER DA:

    HALLO LIEBE CHIARA - ICH HABE MICH GEFREUT, DENN DEIN VATER HAT MIR EINE E-MAIL GESCHICKT UND GESAGT, DASS DU MEIN BERICHT BEKOMMEN HAST.
    ICH HOFFE ERLEBST DU TOLLE SACHEN AUF SINT MAARTEN.
    ÜBRIGENS, DU SIEHST SEHR GUT AUS AUF DAS FOTO. SCHÖNES MÄDEL BIST DU GEWORDEN.
    NOCHMALS ALLES, ALLES GUTE, WÜNSHCT DIR -PAULO.

  • 06 Februari 2009 - 16:59

    Fam. Mulder:

    Heeeee lieve Chiara

    Leuk, dat we al die verhaaltjes van jou kunnen lezen! ;)
    Gaat het verder goed?
    hopelijk wel!!
    EN is het daar warm of dat niet? en heb je ook al les gegeven op school daar?

    Succes,
    Dikke kus van fam. Mulder
    En een lik van SPIKE

  • 08 Februari 2009 - 05:11

    Will:

    Groet vanuit het nachtelijke Nijmegen. Hopenlijk kun je lekker bijkomen op het strand na de eerste inspannende week.

    Liefs pappa

  • 08 Februari 2009 - 10:35

    Walther En Dorien:

    He die Chiara,
    Wat een leuk verhaal, goed dat het je zo goed bevalt. Hier is alles rustiog, op carnaval na natuurlijk. De pronkzittingen zijn in volle gang en wij als artiesten, met ons koor ahumm, moeten er 5 keer bij zijn.
    De eerste repetitie met de harmonie voor de sense is ook achter de rug. Ik miste wel heel erg die ene dwarsfluitiste, al deed Marloes het niet slecht hoor!!!!! Maar goed, we weten weer hoe het klinkt en hoe het voelt om samen te zingen en te spelen. Er is nog genoeg werk aan de winkel. Gisteravond was het weer de uitgaansavond van de feestclub van EMM. Ze zullen je vast gemist hebben. Ik moest gelijk aan je denken toen ik hoorde dat ze naar Uden gingen. Het fesstje bij Andre voor zijn 50ste verjaardag was hardstikke leuk. Hij en wij hebben ervan genoten. Wat gaat het toch snel, al weer de eerste week voorbij. Geniet verder van je mooie avontuur en succes voor de klas. Liefs Dorien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Chiara

Actief sinds 28 Nov. 2008
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 13895

Voorgaande reizen:

30 Januari 2009 - 11 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: