Welcome to St. Maarten - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Chiara Somers - WaarBenJij.nu Welcome to St. Maarten - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Chiara Somers - WaarBenJij.nu

Welcome to St. Maarten

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Chiara

31 Januari 2009 | Nederland, Amsterdam

Hallo lieve mensen,

Gistermorgen was het dan eindelijk zover. Ik zou dan gaan vertrekken naar St. Maarten. 's Ochtends om kwart voor zes werd ik al wakker gemaakt door mijn vader die afscheid wilde nemen. Ik was nog half slapend, dus nog niet goed beseffend wat er gebeurde. Om 8 uur gingen Janiek en Rosanne naar school dus heb ik toen van hen afscheid genomen. Dit viel me zwaarder dan ik had gedacht. Als laatste nam ik om 10 uur afscheid van Nienke.

Om tien uur arriveerde Geert, Marloes en Evi. Samen met Mama zouden ze mij gaan wegbrengen naar Schiphol. Om kwart over 10 zaten we in de auto. We hoorde op het nieuws dat er op de A2 een file stond, van 10 kilometer. Nja, we moesten nog een uur voordat we op dat punt kwamen dus we hoopten dat het tegen die tijd was opgelost. Enja, toen we op die plek aankwamen hebben we maar 10 minuten (als het dan zo lang was) langszaam gereden. Dus geen echte fille meer.. Om 12 uur waren we op schiphol. Samen met Geert de koffers uitgeladenen met al mijn spullen naar de vertekhal gelopen.
Na een tijdje kwam Karin ook en hebben we onze bagage afgeleverd. Nog even snel met zijn alle wat gedronken, en dan was het toch echt tijd om afscheid te gaan nemen.
Dit bleef niet zonder heel wat tranen.

Maar eenmaal door de douane konden we meteen door naar het vliegtuig. De vliegreis duurde 9 uur. Het was een lange zit, maar te doen. Heb de film: High school musical 3 en Mamma mia gekeken en nog een aantal uurtjes geslapen. Om kwart over 11 jullie tijd en kwart over zes locale tijd kwamen we aan. Het was meteen benauwd op het vliegveld, dit waren we natuurlijk niet gewend na de weken vrieskou. Door de douane (ja, ja ik heb een stempel in mij paspoort) en de koffers opgehaald. Sandra was de persoon die ons van het vliegveld zou komen ophalen. Zij werkt op het vliegveld en kon zo naar de ruimte komen waar wij de koffers op moesten halen. Dus we kwamen haar meteen tegen en liepen zo met haar mee naar de auto.(Trouwns een hele aardige vrouw.) In de auto hebben we St. Maarten al een groot deel bewonderd by night. Iedereen reist daar met de auto, we hebben nog geen fiets gezien. Na ongeveer een kwartier tot twintig minuten gereden te hebben kwamen we aan het huis waar we de komende drie maanden gaan verblijven. We werden door hele aardige mensen ontvangen. Ze lieten ons meteen ons huisje zien. Het is niet heel erg groot, maar er is genoeg plek voor ons twee. Het is er schoon en ziet er netjes uit. Wat willen we nog meer..
Na onze koffers in het huisje te hebben gezet kregen we wat drinken aangeboden. Daar waren we wel aantoe na die lange reis.

Plotseling kwamen er twee vrouwen binnen. Deze twee vrouwen waren van de stageschool. Zij hebben ook op ons bij het vliegveld staan wachten om ons op te halen. We hadden eigenlijk een dubbel boeking wat dat betreft. Deze twee vrouwen waren erg aardig en nodige ons uit om zondag met hen mee te gaan. Er is dan namelijk een leerkracht jarig en ze hebben dan een bbq op het strand. Dus zondag gaan we alle leerkrachten van de stage school ontmoeten. Spannend maar heel erg leuk.

Dit was eigenlijk ons dagje van gisteren. We zijn vroeg gaan slapen, want waren helemaal kapot van de reis. Ik heb redelijk kunnen slapen, je wordt toch wakker van de vreemde geluiden om je heen. Ik zal zeker het geblaf van Ravel niet gaan missen, we hebben namelijk hier ook een hond genaamd Zorro.. die ook wel weet hoe hij moet blaffen. Verder gaan we vandaag niet heel erg veel doen. De koffers uitpakken, het huisje een beetje inrichten en verder relaxen. Zondag hebben we de bbq met de leerkrachten en maandag gaat onze stage beginnen. Ik heb er heel veel zin in.

Ik wil jullie bedanken voor alle berichtjes op de site.. doet me erg goed dat jullie me allemaal willen volgen.
Tot het volgende berichtje vanuit dit warme St. Maarten. Het is een beetje bewolkt, 26 graden. Heerlijk toch!

Liefs Chiara

  • 31 Januari 2009 - 12:59

    Ilse Verbrugge:

    Hey Chiara,

    Wat goed om te horen dat je goed bent aangekomen! Gelukkig viel de reis dan toch mee, 9 uur is stiekem wel lang. Nogmaals heel veel succes en alvast veel plezier bij de bbq!! En geniet maar van het zonnetje daar!!

    Kus Ilse

  • 31 Januari 2009 - 13:16

    Nienke:

    Chiara!

    het afscheid is me zwaarder gevallen dat gedacht!:P
    Ik ben jaloers op je stempel en om het feit dat je high school musical 3 hebt gezien! haha

    mee een bbq op het strand, jeetje en ik moet weer naar school en werken. erg eerlijk verdeeld deze wereld!

    En wat voor soort hond is zorro? kan noooooit zo lief zijn als onze eigen ravelli!!

    We wachten op een mailtje en zijn benieuwd naar de volgende verhalen! btw al salamanders gezien?

    Dikke kus en knuffel!

    Nienke,

  • 31 Januari 2009 - 13:47

    Marloes Rovers:

    Haa Chiara,
    Ik had van Geert al begrepen vanochtend dat je goed was aangekomen. Maar heerlijk dat je daar zo goed bent ontvangen.
    En je boft meteen met een feestje + bbq op het strand, leuk om zo voor het eerst je collga's te zien! Veel plezier..
    Geniet meid, van het heerlijk weer en je eerste stage dagen :)

    Dikke kus!

    Marloes

  • 31 Januari 2009 - 13:48

    Clara:

    Lieve Chiara,

    Fijn dat de reis goed gegaan is en dat je zo enthousiast ben. We zijn natuurlijk wel een beetjes jaloers op je bbq op het strand. Leuk zo'n kennismaking.
    Geniet ervan en ik/wij zullen je missen.

    liefs en kussen van mama en de fam.

  • 31 Januari 2009 - 16:17

    Janske:

    Heej Chiara!

    Volgens mij heb je een hele goede start gemaakt!
    Heel veel plezier morgen mmet de bbq,, amai,, nu al jaloers!!

    Xx Janske

  • 31 Januari 2009 - 16:51

    Lieke&Roel:

    Lieve Chiara,
    Wow je avontuur is echt begonnen! Heb gisteren veel aan je moeten denken, ook stiekem al aan de dag dat ik afscheid moet gaan nemen :(.....Geniet lekker van al het moois, fijns, leerzaams enzo, tijd zal zeker gaan vliegen daar!!

    Dikke kus en we houden je in de gaten ;)

    Lieke & Roel

  • 31 Januari 2009 - 17:17

    Jeroen:

    Ha Chiara,

    Fijn dat je goed bent aangekomen!! Maak er een hele mooie tijd van en morgen al lekker aan de spareribs!? lekker!!!:P
    Geniet ervan!

    xx Jeroen

  • 31 Januari 2009 - 17:31

    Marjon:

    een goede reis dus:) gelukkig:) heerlijk het weer, beter dan die kou;)
    heel veel plezier en smakelijk op de bbq en met alle nieuwe mensen!
    en succes natuurlijk maandag met je eerste stage dag:)
    liefs!

  • 31 Januari 2009 - 17:38

    Maaike:

    Jeeej!!
    Heel huids aangekomen, dat is al de eerste stap:) Had nog gezwaaid naar heel veel vliegtuigen vrijdag maar er zwaaide maar niemand terug;)
    Ik las net al stukje van Nienke, sallies!!!:) Dan kan heel je stage niet meer kapot!
    Veel plezier morgen met braaien op het strand.
    Liefs

  • 31 Januari 2009 - 17:59

    Eef:

    Yea veilig aangekomen :)
    Smakelijk morgen op het strand he ;) Hier vriest het nog even door..!
    Zet 'm op juffie!

  • 31 Januari 2009 - 19:03

    Nicole:

    Wat heerlijk om te lezen dit!
    Allemaal positief nieuws!
    Ga zo door...
    Xx Nicole

  • 31 Januari 2009 - 20:39

    Ria & Leo:

    Hoi Chiara
    Fijn dat jullie al een goede start hebben gemaakt.
    Veel geluk , plezier en een leuke stagetijd
    Groetjes Ria & Leo

  • 01 Februari 2009 - 08:44

    Marlon:

    Die vervloekte A2 ook.. Die moet zo nodig weer voor spanningen zorgen! En nu op naar het eerste feestje! Dat zal gezellig worden en ook spannend!

    Succes op stage.. Dan zal ik er maandag ook een goede eerste stage dag van maken!!

    Liefs Marlon

  • 01 Februari 2009 - 09:12

    Linda Hubers:

    Heey Chiara,

    Wat fijn dat alles goed is gegaan. En vandaag al meteen een bbq op het strand met je nieuwe collega's.
    Morgen heel veel plezier op je eerste stagedag!

    xx Linda

  • 01 Februari 2009 - 10:23

    Anne:

    Lieve Chiara,

    wat fijn he dat er bij aankomst al zoveel mensen voor je klaarstaan en je uitnodigen! Je komt letterlijk en figuurlijk in een gespreid en warm bedje (thuis!) Het weergeeft meteen de flair en warmte van de mensen daar! Jullie hebben het getroffen en zitten daar wel goed zo te horen! Fijn! Ik ben anders niet echt jaloers hoor met je strand BBQ wat ik me NU totaal niet kan voorstellen in dit koude kikkerlandje! Hihi! Ik (we) blijf je volgen op de site! En geniet de komende dagen!

    Kus Anne (en familie Klinkenberg!!)

  • 01 Februari 2009 - 10:47

    Monique Van Hoof:

    he chiara,

    wat fijn dat de reis goed is verlopen. lekker op het strand bbq dat duurt hier nog wel even! veel plezier komende week.

    xxx monique

  • 01 Februari 2009 - 13:42

    HansDorineJesperWard:

    Ha die Chiara,

    Fijn dat de eerste indruk van je nieuwe stekkie voor de komende maanden zo goed is. Klinkt allemaal goed. Geniet van alles wat je mee gaat maken!! Doe de groeten aan Carm als je hem ziet. En waar zijn nou die Benschopse meiden??

    Heel veel groetjes van ons allemaal!

  • 01 Februari 2009 - 14:40

    Danielle:

    Chiara! Gelukkig heb je een goede reis gehad en ben je goed ontvangen daar in St. Maarten:)! En meteen al beginnen met een feestje en ook nog 's op het strand, is natuurlijk super ;) Heel veel plezier vandaag en we horen vast wel hoe je eerste dag op stage is geweest! liefs x

  • 01 Februari 2009 - 16:32

    Anika Willems:

    Chiaartje!!!

    Wat fijn dat de aankomst goed is verlopen! Ik had van Evi en Marloes al wat over het afscheid gehoord. Meid, het lijkt me ook allemaal niet makkelijk. Maar vind het zo knap dat je deze 3 maanden aangaat!

    Ik moet wel zeggen dat ik jaloers ben op het weer, oooh 26 graden. Dat willen hier ook wel!

    Oja, Het afscheidsfeest vond ik echt super leuk!

    Nou, heel veel succes daar en geniet zoveel je kan. Ik ga je volgen!

    Kus Anika

  • 01 Februari 2009 - 18:03

    Liesbeth:

    hey!
    goed om te horen dat je veilig ben aangekomen, wat een top weer zeg! super! ik hoop snel weer wat van je te horen!
    x

  • 01 Februari 2009 - 18:29

    Marissa:

    Ey lieve Chiara!!

    Fijn dat je zo goed bent aangekomen!! en dat je t nu al naar je zin hebt!!! hihi t lezen van je avonturen gaat nu dus echt beginnen!! tis erg leuk om te lezen dat je t zo naar je zin hebt daar! en ja hor natuurlijk gelijk BIG bby strand party!! JE DOET T GOED!!;) whaha
    maar erg leuk en lief van die mensen zo leer je gelijk je collega's kennen gelijk op een leuke spontane manier en nog zonder stress!;) whaha straks miss op school kunnne ze stresse!! whaha maar ben idd erg jaloers hor op dat warme weer!! jemig tis hier echt koud gewoon!!
    Jaja t gaat nu dus echt beginnen! geniet ervan en wachte op je volgende verhaal!

    Dikke kus

  • 02 Februari 2009 - 14:15

    Nadine:

    Hee Chiara,

    Klinkt allemaal errug leuk! Ik ben benieuwd naar je eerste stage-ervaringen. Voor mij duurt het nog 2 weekjes..spannend!

    XXX Nadine

  • 02 Februari 2009 - 15:13

    Walther En Dorien:

    Hoi lieve Chiara,

    Wat een goede en leuke eerste berichten. Als je dit leest heb je ook je eerste stagedag er opzitten.We zijn heel benieuwd naar alle ervaringen. Vanmorgen was ik om half zeven in de vrieskou op mijn fietsje op weg naar mijn werk, wedden dat ik even aan je dacht? Jaloers? Ja, maar het is je gegund en geniet ervan. En om bij ABBA te blijven, TAKE YOUR CHANCE.

    Liefs Walther en Dorien

  • 02 Februari 2009 - 17:09

    Sandra Anker:

    Hey Chiara!

    heb je al een lokaal nummer? ik vind het wel leuk om elkaar een keer in het " echt" te gaan ontmoeten haha! Als je me een mailtje stuurt dan bel ik je wel even!

    xx

  • 06 Februari 2009 - 08:44

    Oma Annie:

    Lieve Chiara,
    Wij hebben jou stuk gelezen, en vinden het fijn dat je het zo naar je zin hebt.
    Chiara, het eten is daar lekker maar kom niet als een tientonner naar huis.
    Ik blijf jou volgen en lees graag jou verslagen.
    Ben heel benieuwd naar je foto's. Veel liefs
    Oma

  • 20 Februari 2009 - 20:58

    Elly Faas:

    Hoi Lieve Chiara,
    Heel veel succes met je stage.
    Fijn dat je zo goed bent ontvangen.
    Pas goed op jezelf.

    Groetjes en liefs van Frans, Elly en Priscilla

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Chiara

Actief sinds 28 Nov. 2008
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 13893

Voorgaande reizen:

30 Januari 2009 - 11 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: